Välkommen!

Du har antagligen klickat dig in hit via min vanliga blogg www.iidaidas.blogg.se om du har kommit hit. Du har isåfall kommit hit för att du är lite mer nyfiken på mina husdjur , Piff och Puff. I den här bloggen kommer jag att uppdatera dagligen med bilder på mina små "bebisar" som jag kallar dem. Men för er som inte har en aning om vad jag snackar om så är Piff och Puff mina gerbiler. Gerbiler är som hamstrar med svans ungefär. Vi skaffade dem 11/1- 2011 , alltså är dessa små husdjur två år gamla ungefär. Jag och min bror delar på dem, den ljusare ( Piff) är min och den mörkare ( Puff) är min brorsas. Om jag skulle beskriva deras "personligheter" skulle det vara såhär.
Piff:
Liten filur med en stor bak som älskar att äta och blir väldigt förvirrad om han råkar hamna på golvet. Han är väldigt klumpig och har ganska så tråkigt humör ibland ( han bits om man är för envis , men bara ibland) Han är också ganska feg men tycker om att bli kliad på kinden.
 
Puff:

Liten rymmare som gärna tar chansen att smita om han hamnar på golvet. Är väldigt ivrig och ibland blir det lite för mycket. Har aldrig tid att kela nästan men att bli kliad på magen tycker han om. Han är raka motsatsen till Piff och väldigt modig och nyfiken. Sen bäddar han alltid när vi städar deras bur också. 
 
Ni som tycker det är töntigt att jag skriver såhär kan ju klicka bort direkt. Som sagt, kommer uppdatera dagligen med bilder på dem och kanske ibland videos , om jag har tid. Har ju en vanlig blogg att sköta också. Hoppas ni ska tycka att det är lite kul och se lite mer av mina husdjur. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0